Danie w pół godziny
Obiadowe lato
W okresie letnim dużym wyzwaniem jest stworzenie na obiad czegoś zarówno pożywnego jak i też lekkiego. Tak naprawdę lepiej jest spędzić czas na powietrzu ciesząc się słońcem niż stać
Czym zastąpić mleko krowie w diecie?
Dla wielu z nas mleko krowie jest nieodzownym elementem diety. Jednak jednocześnie mnóstwo osób posiada alergię akurat na ten typ białek. Po jej zdiagnozowaniu, bardzo często poszukujemy
Co warto wiedzieć o przepysznych babeczkach?
Na pewno powinniśmy zwrócić uwagę na to, że są one najprostszymi babeczkami na całym świecie. Są one także niezwykle szybkie w przygotowaniu oraz potrafią zachwycać swoim zapachem
Prosty sposób na rybę
W diecie każdego człowieka nie może zabraknąć wielu składników odżywczych – w tym zdrowych tłuszczów, jakie są nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które korzystnie wpływają na pracę mózgu i innych
Pienińskie przysmaki- gdzie i co zjeść w górach
Jedzenie regionalne podczas pobytu w górach będzie dla ciebie na pewno odskocznią od codziennej kuchni którą stosujesz w domu. Jeśli po raz pierwszy spotkasz się z kuchnią
Popularna grzybowa inaczej
Zupa grzybowa pojawia się w naszej rodzimej kuchni bardzo często. Przyrządzamy ją na Wigilię Bożego Narodzenia ale też na co dzień, jako smaczną i pożywną. Często gotujemy zupę pieczarkową czyli
Smak lata w butelce - wino truskawkowe
Wino truskawkowe to doskonały sposób na zachowanie smaku lata w butelce. Pyszne, słodkie truskawki to świetny materiał na lekkie wino na jesienne wieczory. Pytanie tylko jak je zrobić,
sklep z akcesoriami masarskimi

Wiosna to okres, w którym na targach i sklepach pojawiają się różne, smaczne oraz zdrowe warzywa. Jednym z nich, są szparagi. Te bogate w wiele witamin oraz składniki odżywcze warzywa, cieszą się dużym uznaniem. Dlaczego? Są łatwe w przygotowaniu, mają wyrazisty oraz niepowtarzalny smak i są doskonałym źródłem witaminy A, B, C, kwasu foliowego, żelaza, wapnia, fosforu oraz błonnika. Poprawiają odporność, oraz pracę jelit, dzięki czemu są uznawane za warzywo lecznicze, chętnie wykorzystywane również w dietach odchudzających.

Jakie potrawy można z nich przyrządzić?

Szparagi Co z nich zrobić.

Szparagi, niezależnie od koloru, należy poddać obróbce termicznej. Można je gotować, smażyć, piec czy grillować, dzięki czemu przygotujemy z nich smaczne i zdrowe danie dla każdego.
Choć pomysłów na dania które można przygotować ze szparagów jest wiele, na szczególną uwagę zasługują dietetyczne sałatki, bogate w witaminy. Doskonale nadają się na drugie śniadanie, lub mogą stanowić element diety niskokalorycznej. Jak przygotować smaczną oraz zdrową sałatkę ze szparagami?
Pęczek szparagów myjemy i wrzucamy na pięć minut do wrzącej i osolonej wody. W między czasie do miski wrzucamy garść koktajlowych pomidorków, pokrojony na małe kawałki ser mozzarella- może być również wersja małych kuleczek, dodajemy ulubione przyprawy, natkę pietruszki oraz 2 łyżki oliwy z oliwek. Ugotowane szparagi dodajemy do przygotowanych składników, po czym wszystko ze sobą łączymy. Do sałatki można dodać również ulubioną sałatę, na przykład rzymska lub lodową, dzięki czemu sałatka na bierze zupełnie innego, niepowtarzalnego smaku. Przygotowana potrawa, nadaje się na śniadanie, drugie śniadanie lub na kolację. Można dodać ją jako zdrowy dodatek do potraw grillowanych. Będzie pysznym oraz kolorowym dodatkiem, które pokochają nawet dzieci.
Ze względu na delikatność, mięsistość oraz wyrazisty smak, do przygotowania sałatki najlepiej wykorzystać szparagi zielone. Są one bowiem najlepszym pod względem smaku rodzaje szparagów.