Danie w pół godziny
Obiadowe lato
W okresie letnim dużym wyzwaniem jest stworzenie na obiad czegoś zarówno pożywnego jak i też lekkiego. Tak naprawdę lepiej jest spędzić czas na powietrzu ciesząc się słońcem niż stać
Czym zastąpić mleko krowie w diecie?
Dla wielu z nas mleko krowie jest nieodzownym elementem diety. Jednak jednocześnie mnóstwo osób posiada alergię akurat na ten typ białek. Po jej zdiagnozowaniu, bardzo często poszukujemy
Co warto wiedzieć o przepysznych babeczkach?
Na pewno powinniśmy zwrócić uwagę na to, że są one najprostszymi babeczkami na całym świecie. Są one także niezwykle szybkie w przygotowaniu oraz potrafią zachwycać swoim zapachem
Prosty sposób na rybę
W diecie każdego człowieka nie może zabraknąć wielu składników odżywczych – w tym zdrowych tłuszczów, jakie są nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które korzystnie wpływają na pracę mózgu i innych
Pienińskie przysmaki- gdzie i co zjeść w górach
Jedzenie regionalne podczas pobytu w górach będzie dla ciebie na pewno odskocznią od codziennej kuchni którą stosujesz w domu. Jeśli po raz pierwszy spotkasz się z kuchnią
Popularna grzybowa inaczej
Zupa grzybowa pojawia się w naszej rodzimej kuchni bardzo często. Przyrządzamy ją na Wigilię Bożego Narodzenia ale też na co dzień, jako smaczną i pożywną. Często gotujemy zupę pieczarkową czyli
Smak lata w butelce - wino truskawkowe
Wino truskawkowe to doskonały sposób na zachowanie smaku lata w butelce. Pyszne, słodkie truskawki to świetny materiał na lekkie wino na jesienne wieczory. Pytanie tylko jak je zrobić,

W diecie każdego człowieka nie może zabraknąć wielu składników odżywczych – w tym zdrowych tłuszczów, jakie są nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które korzystnie wpływają na pracę mózgu i innych organów. Najwięcej znaleźć można ich w rybach. Co jednak, jeśli panierowanie ich, będące najczęściej wybieranym sposobem przyrządzenia, już się znudzi? Wówczas poleca się ryba w pomidorach – smaczna i zdrowa.

Zdrowe tłuszcze w diecie

Jak powszechnie wiadomo, dietetycy zachęcają do spożywania ryb dwa lub trzy razy w tygodniu – ma to pozwolić na dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości zdrowych tłuszczów omeg-3. Dlaczego są one aż tak istotne w diecie człowieka? Ponieważ są one między innymi składnikiem błon komórkowych, biorą udział w syntezie hormonów, pozytywnie wpływają na rozwój mózgu i układu nerwowego człowieka, wspomagają funkcje serca.

Bez ich dostarczenia organizm nie będzie w stanie prawidłowo się rozwijać.

Pomysł na obiad

Prosta w przygotowaniu ryba w pomidorach to nie tylko pomysł na nowe spojrzenie na ryby, ale też sposób na wprowadzenie większej ilości warzyw do posiłku. Bardzo możliwe, że za sprawą tego dania do smaku pomidorów przekona się wiele osób, które do tej pory ich unikały lub jadły w małych ilościach. A przecież pomidory to samo zdrowie!

Wykorzystanie przepisu to także sposób na kawałki panierowanej ryby, które pozostały z innego obiadu i o których wiadomo, że i tak trzeba będzie je zjeść.

Składniki:

– 1 kg filetów z białej ryby
– 2 szklanki pasaty pomidorowej
– 1 szklanka wody
– 3 cebule
– 2 pomidory
– 4 łyżki oleju
– 3 łyżki mąki pszennej
– 3 łyżki cukru
– 2 łyżki soku z pomarańczy
– 1 łyżka masła
– 1 łyżeczka papryki słodkiej
– 1 łyżeczka papryki ostrej
– 1 łyżeczka curry
– 5 ziarenek ziela angielskiego
– 3 listki laurowe
– pieprz, sól

Wykonanie

Filety z ryby umyć i osuszyć. Pokroić na mniejsze kawałki i ułożyć na desce. Doprawić solą, pieprzem oraz słodką i ostrą papryką. Skropić sokiem z pomarańczy. Odstawić.
Każdy kawałek dorsza obtoczyć w mące. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju z masłem. Smażyć kawałki ryby na złoty kolor. Usmażoną rybę przekładać na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
Cebule pokroić w piórka. Na patelni rozgrzać pozostały olej i smażyć na nim cebulę, aż się zeszkli. Pomidory pokroić w kostkę, dodać do cebuli.
Wlać wodę, passatę pomidorową i dodać liście laurowe, ziele angielskie, curry i cukier. Wymieszać
Zagotować, zmniejszyć ogień i gotować bez przykrycia około 10 minut. Od czasu do czasu zamieszać.
Kawałki ryby ułożyć w naczyniu do zapiekania i wlć sos. Wstawić do piekarnika i piec 10-15 minut.